השלב הראשוני הוא להחליט שאני רוצה עסק. ואחרי שהחלטתי שאני רוצה עסק אני צריך לגבש לעצמי את הרעיון העסקי שלי.
תדמיינו שפגשתם עכשיו חבר שלא ראיתם שנים ארוכות ואתם מתעדכנים מה חדש בחיים אחד של השני ואז הוא שואל אתכם- “אז מה אתה עושה בחיים?”
המטרה של גיבוש הרעיון העסקי הוא שלא תגמגמו כשאותו חבר ישאל אתכם את השאלה הזו. אני רוצה שתדעו להסביר לו בפשטות במה העסק שלכם עוסק. לא רק שאותו חבר יכול להיות לקוח פוטנציאלי, הוא יכול להיות שגריר שלכם. למה הכוונה שגריר שלכם? ברגע שאני מסבירה למישהו במה אני עוסקת, הוא כבר ידאג להעביר את זה הלאה. מספיק שהוא יחזור הביתה ויספר לאשתו שהוא פגש חבר ותיק שעכשיו יש לו עסק ל… – אנחנו עשינו את העבודה שלנו.
לעומת זאת הוא יכול לחזור הביתה ולספר לאשתו שהוא פגש חבר ותיק שהוא עצמאי, אבל שהוא לא זוכר בדיוק במה. שגרירים ולקוחות פוטנציאלים יכולים להיות כל אחד. זה יכול להיות החבר הוותיק שפגשנו במקרה, הקופאית בסופר, המלצר בבית קפה, ממש כל אחד.
אז איך בונים רעיון עסקי מנצח?
יש כמה שאלות שכדאי לכם לענות עליהם:
- מי אני? הצגה עצמית שלי ושל תחום הפעילות שלי
- למען מי? מי קהל היעד שלי
- לשם מה? מה הסיבה שיש צורך בעוד מישהו שיעסוק בתחום ה… למה צריך עוד עסק כזה? במילים אחרות מה הייחודיות של העסק שלכם.
- מכאן לאן? אחרי שאנחנו יודעים מה הרעיון שעומד מאחורי העסק, צריך לחשוב מה עלי לעשות כדי שזה אכן יקרה. מה אני עושה מחר בבוקר כדי להקים את העסק שלי?
אז עכשיו שהבנו למה כדאי לנו לכתוב רעיון עסקי, הגיע הזמן לעשות את זה נכון.
לבנות רעיון עסקי זה מעולה, אבל מה לגבי ייחודיות עסקית?
למה שהלקוחות יבחרו דווקא בכם?
בדיוק בשביל זה יצרתי את הקורס- BE.UNIQUE- לבניית רעיון עסקי מנצח
כל הפרטים ממש כאן, נתראה בפנים