כל עסק רוצה כמה שיותר לקוחות, שהעסק יעבוד באופן רציף לאורך השנה, שיירד גשם כל הזמן. מבול של לקוחות, אבל לא כזה שמציף את הרחובות, אלא גשמי ברכה, שמשקים את כל החקלאות ויוצרים פירות. ולא, פה לאוזן, לא נחשב ערוץ שיווק.
אחד הקשיים שרוב העסקים מתמודדים איתו הוא נושא העונתיות של העסק. יש עסקים שיש להם עונות משוגעות ועמוסות בכל טוב ועונות שבהם הם כמעט ולא עובדים וזה כמובן משתנה מעסק לעסק. זה יכול להיות על פי עונות השנה- קיץ- חורף, חגים, לימודים וחופשות ועוד.
בדיוק על מנת למנוע את הפיקים ולנסות לייצר גשם קבוע ושוטף, אנחנו יוצרים תוכנית שיווק לעסק.
אז איך יוצרים תוכנית שיווקית?
- נבין יחד אילו ערוצי שיווק קיימים
- איזה ערוצים נכונים לעסק שלי- האם איפה שכולם משווקים או איפה שקהל היעד שלי נמצא.
- מגדירים מהם ערוצי השיווק הקיימים שלנו
- מגדירים מהם ערוצי השיווק החדשים שנרצה לפעול בהם
- איך ערוצי השיווק ישרתו אותנו לאורך השנה כולה ומה נקדם בהם.
שיווק לא חייב הסיוט של בעלי עסקים, הוא יכול להיות גם דבר כייפי ואותנטי שבא להציג את מאחורי הקלעים של העסק שלכם, לתת ללקוח את התחושה שהוא מכיר אתכם גם אם לא נפגשתם מעולם, לגרום לו לבחור בכם.